آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

برای مشاهده مطالب و آموزش های بیشتر و مشاوره سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال به وبسایت www.blockchainirc.com مراجعه فرمایید.

طبقه بندی موضوعی

۲۷ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

۲۹
آذر
۹۸

مارجین تریدینگ (Margin Trading) چیست؟


 

معامله بر اساس مارجین، روشی است که برای خرید و فروش یک دارایی در بازارهای سرمایه نظیر ارزهای دیجیتال و فارکس مورد استفاده قرار می گیرد و در آن به ازای سرمایه ای که توسط صرافی یا بروکر فراهم شده، میزان بهره ای مشخص گرفته خواهد شد. بر خلاف روش های معاملاتی معمولی، در مارجین تریدینگ معامله‌گران (تریدرها) با استفاده از قابلیت اهرم یا لوریج، امکان دسترسی به مقادیری فراتر از سرمایه خود و همینطور امکان کسب سود یا ضرر بیشتری را بدست می آورند.

ایده اصلی معاملات مارجین این است که شما بتوانید میزان سرمایه اولیه خود را توسط قرض گرفتن پول و استفاده از لوریج (اهرم)، افزایش دهید. این لوریج معمولا با یک نسبت اعلام می شود. مثلا اگر میزان سرمایه اولیه شما 2 دلار باشد و از لوریج 10:1 (یک به 10) برای معامله مارجین استفاده کنید، در صورتی که معامله شما با موفقیت انجام شود، سرمایه اولیه تان به 20 دلار می رسد. اما باید توجه داشته باشید که همواره بعد از انجام هر ترید، پول قرض گرفته شده باید به صرافی یا همان پلتفرم معاملاتی باز گردانده شود. بنا بر این سود به دست آمده در تمامی معاملات مارجین به گونه ای تقسیم می شود که بتواند مقدار وام دریافت شده و کارمزد مربوط به صرافی را تحت پوشش قرار دهد.

ویژگی ها و معایب مارجین تریدینگ

همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم، انجام معاملات با استفاده ار مارجین بسیار خطرناک و پر ریسک است. حال اگر بخواهید که در بازاری مثل ارزهای دیجیتال معاملات مارجین انجام دهید، ریسک پذیری بسیار بیشتری نیاز خواهید داشت. چراکه نوسانات بازار ارزهای دیجیتال بسیار زیاد است و تریدرهای مارجین باید از دقت و هوشیاری بیشتری برخوردار باشند. در حقیقت لوریج استفاده شده در معاملات مارجین، نقش پول را ایفا می کند. این مورد در معاملات مشتقات که دارایی های استفاده شده در معامله قرض گرفته می شوند، باعث انتخاب موقعیتی مناسب در معاملات خواهد شد. به همین علت زمانی که پای پول و یا دارایی ارزشمندی در میان باشد، تریدر باید معاملاتی را انجام دهد که سودهای قابل توجهی کسب کند تا بتواند اصل مبلغ وام گرفته شده را به همراه کارمزدهایش تسویه کند. اوضاع زمانی خطرناک می شود که تریدر margin call شده باشد و در آستانه از دست رفتن تمام یا بخشی از سرمایه خود قرار گرفته باشد. بنابراین در معاملات مارجین این امکان وجود دارد که مبلغی حتی بیشتر از سرمایه اولیه‌تان بدهکار شوید.

 

متن کامل این مقاله را مطالعه کنید»  معاملات مارجین (Margin Trading) چیست؟

 

مطالب مرتبط:

آموزش گام به گام مارجین ترید در صرافی بایننس

ترید (Trade) یا معامله ارز دیجیتال دقیقا به چه معناست؟

روش های ترید ارزهای دیجیتال

ترید و معامله ارزهای دیجیتال را چگونه شروع کنیم؟

چرا در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنیم؟

 

منبع: مرکز تحقیقات بلاک چین


آموزش جامع ترید و تحلیل تکنیکال

 

  • پارسا بهمنی
۲۸
آذر
۹۸

صادرکنندگان گاز به استفاده از ارزهای دیجیتال تشویق می شوند


 

محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور ایران با حضور در مجمع صادرکنندگان گاز اعلام کرد که به دلیل اقدامات تحریمی ایالات متحده آمریکا علیه ایران و وجود مشکلات در نقل و انتقالات تجاری، نسبت به بکارگیری ارز دیجیتال در مبادلات خود اقدام کنند.

وی در افتتاحیه اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز در مالابو اظهار داشت که تحریم‌های اقتصادی یک جانبه آمریکا، که در حال حاضر همه جنبه‌های اقتصادی و زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است، می تواند با تروریسم اقتصادی قابل مقایسه باشد و تهدیدی برای تولید کنندگان گاز و هم برای مصرف کنندگان آن در سراسر جهان به شمار رود. این در حالی است که مبادلات برخی از کشورهای عضو انجمن کشورهای صادر کننده گاز همچون فدراسیون روسیه، ایران و ونزوئلا تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا با مشکلات فراوانی مواجه شده است.

در ادامه معاون رئیس جمهور بیان کرد: ما اطمینان داریم که باید اقدامات مشترکی برای مبارزه با سیاسی شدن بازار انرژی انجام شود تا اهداف و اصول اقتصادی و رویکرد چند جانبه مهمتر از سیاست‌های تفرقه گرایی باشد.

 

متن کامل این مقاله» تشویق صادر کنندگان گاز به استفاده از ارز دیجیتال

 

مطالب مرتبط:

پرفکت مانی چیست؟ همه چیز در مورد پرفکت مانی

دلار یا بیت کوین؟ در کدام سرمایه گذاری کنیم؟

دریافت بیت کوین رایگان! دروغ یا واقعیت؟

طلا یا بیت کوین؟ سرمایه گذاری بر روی کدام یک سودآورتر است؟

پیش بینی قیمت بیت‌ کوین تا سال 2020

 


منبع: مرکز تحقیقات بلاک چین


آموزش پیشرفته تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال، بورس و فارکس

 

  • پارسا بهمنی
۲۷
آذر
۹۸

نقش نهنگ‌ها در بازارهای مالی


 

نهنگ‌ها شکارچیان بسیار باهوشی هستند. بعضی از آنها با بهره‌گیری از تکنیک‌های هوشمندانه‌ای ماهی‌های کوچک‌تر را صید می‌کنند. اما این نهنگ‌ها تنها در دریا بازیگرانی باهوش و خوش‌فکر نیستند، بلکه استراتژی شکار نهنگ‌ها در بازارهای سرمایه نیز به‌کار گرفته می‌شود. بازارهایی مالی نظیر ارز، سهام و ارزهای دیجیتالی، بازارهایی هستند که عمدتاً از آنها به عنوان مکانی برای فعالیت نهنگ‌ها یا بازیگران بزرگ یاد می‌شود.

با توجه به سرمایه بالایی که نهنگ‌ها در اختیار دارند، می‌توانند به یک‌باره قیمت بازار را به صورت تصاعدی رشد  بدهند که این سیاست را اصطلاحا پامپ می‌نامند. به دلیل اینکه انحصار بازار دلار برعهده سازمان یا نهاد خاصی نیست و میزان ارز نقدی بازار در شرایط مختلف متغیر است، این روش می‌تواند موثر واقع شود. بنابراین هنگامی که بازیگران بزرگ، شروع به خرید با حجم بالا می‌کنند، این موضوع منجر به افزایش زیاد قیمت ارز در بازار می‌شود، گاهی اوقات این خرید به میزان کم آغاز می‌شود. اما این خریدها در زمانی صورت می‌گیرد که میزان افزایش قیمت همواره بالاست و مورد توجه واقع می‌شود.

نهنگ‌های تیزهوش از دو ابزار کلیدی استفاده می‌کند، یکی سرمایه زیاد و دیگری اطلاعات کافی درباره فعالیت دیگر بازیگران. این سیاست در بازارهایی استفاده می‌شود که بتوانند ارزش آن بازار را در یک دوره زمانی کوتاه، چند برابر رشد دهند. نهنگ‌هایی که از این استراتژی بهره می‌برند، همواره به اطلاعات داخلی دسترسی دارند و پیش از آنکه کل بازار بداند؛ متوجه تغییرات آن می‌شوند. در این روش نهنگ‌ها، ارزهای دیجیتال ارزان را خرید و نگهداری می‌کنند، به هر میزان که دارای موقعیت بهتری باشند، بیشتر می‌توانند قیمت‌ها را تغییر دهند. در اینجا نکته مهم این است که به دنبال یک اتفاق به‌خصوص قیمت‌ها همان‌طور ثابت می‌مانند و بالا نمی‌روند. این موضوع سرمایه‌داران را نگران کرده و آنها را به فروش در پایین‌ترین قیمت‌ها ترغیب می‌کند.

 

مشاهده متن کامل این مقاله»  شکار نهنگ‌ها در بازارهای سرمایه

 

مطالب مرتبط:

چرا نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال زیاد است؟

طلا یا بیت کوین؟ سرمایه گذاری بر روی کدام یک سودآورتر است؟

چرا در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنیم؟

در بورس سرمایه گذاری کنم یا ارزهای دیجیتال؟

طلا یا بیت کوین؟ سرمایه گذاری بر روی کدام یک سودآورتر است؟

 


منبع: مرکز تحقیقات بلاک چین


صفر تا صد تحلیل تکنیکال پیشرفته-ارز دیجیتال،بورس، فارکس

  • پارسا بهمنی
۲۶
آذر
۹۸

بلاک‌چین در کدام صنایع مورد استفاده قرار می گیرد؟


 

بدون شک یکی از تکنولوژی‌هایی که می‌تواند انقلابی در صنعت بانکی و مالی ایجاد کند، حوزه بلاک چین است که به دلیل دارا بودن مزایای بی‌شمار، بانک‌های بزرگ سراسر جهان در حال پیاده‌سازی پروژه‌هایی در این حوزه برای تسهیل در فرآیندهای کسب‌وکار خود هستند.

هم اکنون بیشتر موسسات مالی و بانک‌ها بسیاری از فعالیت‌های خود را توسط شرکت‌های واسط انجام می‌دهند، وجود این واسطه‌ها هزینه خدمات بانکی را برای مشتریان افزایش می‌دهد، اما بهره‌گیری از تکنولوژی بلاک چین می‌تواند این واسطه‌گران را حذف کرده و به مشتریان و بانک‌ها خدمات ارزان‌تری ارائه دهد.

 

بیشتر بخوانید:

فناوری بلاک چین و بانکداری

بلاک چین و آینده زیر ساخت های مالی (بخش اول)

بلاک چین و آینده زیر ساخت های مالی (بخش دوم)

 

موارد استفاده از بلاک‌چین

در حال حاضر ۱۸ صنعت شناسایی شده است که با استفاده از فناوری بلاک‌چین می‌تواند دچار تغییرات بنیادی شود:

  • مراقبت‌های بهداشتی
  • بیمه
  • مشاور املاک
  • مخابرات
  • نفت و گاز
  • زنجیره تامین
  • اینترنت اشیا
  • تدارکات
  • بانکداری
  • اموال
  • فینتک
  • هویت
  • انرژی
  • خرده‌فروشی
  • قراردادهای هوشمند
  • قوانین
  • موسیقی
  • غذا

 

بیشتر بخوانید:

کاربردهای مهم بلاک چین (بخش اول)

کاربردهای مهم بلاک چین (بخش دوم)

 

 

ادامه این مقاله را مطالعه کنید»  بلاک‌چین در کدام صنایع استفاده می‌شود؟

 

مطالب مرتبط:

بلاکچین بستری امن برای انتخابات (بخش اول)

فناوری بلاک چین چگونه کار می کند؟ (هر آنچه که باید بدانید)

بلاک چین و مبارزه با پول شویی

بلاک چین و اینترنت اشیا

بهترین زبان های برنامه نویسی بلاک چین کدامند؟

 


منبع: مرکز تحقیقات بلاک چین


آموزش حرفه ای ترید و تحلیل تکنیکال-ارز دیجیتال،بورس،فارکس

  • پارسا بهمنی
۲۵
آذر
۹۸

ارز دیجیتال EOS چیست؟


 

ایاس (EOS) یکی از موفق‌ترین پروژه‌های دنیای کریپتوکارنسی‌ها به حساب می‌آید که همانند اتریوم برای ارائه قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیر متمرکز دی‌اپس (dApps) طراحی شده است. EOS با اهداف بلند پروازانه‌ای پا به میدان گذاشت و با معرفی راهکار‌هایی برای مسئله مقیاس‌پذیری، حذف کارمزدهای بالا، قابلیت انجام میلیون‌ها تراکنش در هر ثانیه و دسترسی آسان‌تر به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز، نظر بسیاری از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرد.

ویژگی‌های ایاس (EOS)

  • قراردادهای هوشمند

  • ساخت اپلیکیشن های غیرمتمرکز دی اپس (dApps)

  • حافظه و پهنای باند

 

ارزش کل بازار ایاس (EOS)

ارز دیجیتال EOS با داشتن حجم سرمایه 4 میلیارد دلاری در حال حاضر در رتبه هفتم لیست ارزهای دیجیتال قرار دارد. این ارز دیجیتال با قرار گرفتن در جایگاه هفتم به عنوان یکی از نزدیکترین رقبای اتریوم به حساب می‌آید. اما باز هم اختلاف حجم سرمایه 25 میلیارد دلاری آن با اتریوم، نشان می‌دهد EOS راه درازی برای سبقت گرفتن از اتریوم در پیش دارد.

 

 

ادامه این مقاله را مشاهده کنید» ایاس (EOS) چیست؟ هر آنچه که باید بدانیم

 

بیشتر بخوانید:

برنامه های نامتمرکز دی اپس (DApps) چیست؟

مقیاس پذیری در بلاک چین به چه معناست؟

آیا بیت‌ کوین و ارزهای دیجیتال در ایران قانونی هستند؟

ورود بانک مرکزی اروپا به حوزه ارزهای دیجیتال

آموزش کامل صرافی بیتمکس

 


منبع: مرکز تحقیقات بلاک چین


آموزش صفر تا صد ترید و تحلیل تکنیکال - ارز دیجیتال، بورس و فارکس

  • پارسا بهمنی
۲۴
آذر
۹۸

جنگ تجاری آمریکا و چین چه تاثیری روی ارزهای دیجیتال می گذارد؟


 

بروز تنش‌‌های تجاری میان امریکا و چین سبب کاهش ارزش یوان و افزایش تقاضا در بین سرمایه‌گذاران چینی برای استفاده از رمز‌ ارزها شده است. این در حالی است که صرافان و واسطه‌های معاملات تجاری معتقدند که فعالیت در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید ارزهای دیجیتال در چین بطور محسوسی افزایش یافته و کارگزاران بورس که نقش واسطه‌ میان خریداران و فروشندگان را ایفا می‌کنند.

 تاثیر جنگ تجاری میان آمریکا و چین، بر اقتصاد چین صدمه زده و باعث شده تا ارزش یوان کاهش پیدا کند. این کاهش ارزش یوان باعث شده تا برخی سرمایه‌گذاران پول خود را از یوان به ارزهای دیجیتالی نظیر بیت کوین تبدیل کنند. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که چین کندترین رشد تولید صنعتی را در طی ۱۷ سال گذشته داشته است که این مسئله بیانگر تاثیر عوارض بر تقاضا در دومین اقتصاد بزرگ جهان می‌باشد.

 با افزایش جنگ تجاری در سه ماه گذشته، کارگزاران بورس محلی شاهد افزایش دو برابری حجم معاملات انجام شده در بازار ارز دیجیتال توسط تریدرهای چینی‌ بوده‌اند. شاید بتوان گفت که برای سرمایه‌گذاران شخصی، تجارت رمز ارزها فرصتی است برای پول درآوردن از طریق واسطه گری میان یوان، دلار هنگ کنگ و ارز دیجیتال تتر به پشتوانه دلار آمریکا.

 

متن کامل مقاله» تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین بر روی ارزهای دیجیتال

 

 

بیشتر بخوانید:

جنگ تجاری چیست؟

نقش ایران در جنگ تجاری بین آمریکا و چین

آموزش صفر تا صد کار با صرافی بایننس Binance

شکار نهنگ‌ها در بازارهای سرمایه

تشویق صادر کنندگان گاز به استفاده از ارز دیجیتال

 


منبع: مرکز تحقیقات بلاک‌چین


 آموزش صفر تا صد ترید و تحلیل تکنیکال - ارز دیجیتال، بورس، فارکس

 

  • پارسا بهمنی
۲۳
آذر
۹۸

بیت کوین در ایران قانونی است؟


 

به صورت رسمی بیت کوین در ایران هنوز قانونی نیست اما استفاده از بیت کوین در کشور جرم هم محسوب نمی‌شود.

در ماده ۲ قانون مجازات عمومی آمده است، “هر فعل یا ترک فعل که مطابق قانون قابل مجازات یا مستلزم اقدامات تامینی یا تربیتی باشد جرم محسوب است و هیچ امری را نمی توان جرم دانست مگر آنکه به موجب قانون برای آن مجازات یا اقدامات تامینی یا تربیتی تعیین شده باشد جرم محسوب می شود.”

بر همین اساس چون مجازاتی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال یا نگهداری بیت کوین وجود ندارد، نمی‌توان این اعمال را جرم محسوب کرد. با این حال، نیروی انتظامی که از نهادهای تحت نظر قوه قضاییه است، در قبال کلاهبرداری‌هایی که در این حوزه اتفاق می‌افتد، جدا از بحث چیستی ارزهای دیجیتال، پیگیری های لازم را تا جایی که امکان پذیر باشد، انجام دهد.

در تاریخ ۹ دی ۱۳۹۶، بانک مرکزی ایران اعلام کرد که استفاده و به کارگیری از بیت‌ کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده در تمامی مراکز پولی و مالی کشور ممنوع است. اما این حکم به معنای ممنوعیت کامل بیت کوین و ارزهای دیجیتال نیست.

بر همین اساس هرگونه استفاده و خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در بانک‌ها، موسسات مالی و صرافی‌های دارای مجوز بانک مرکزی رسما ممنوع اعلام شد. لازم به ذکر است که این ممنوعیت از سال‌های گذشته نیز وجود داشته است ولی برای آن بخشنامه رسمی صادر نشده بود. همانطور که مشخص است، در این بخشنامه تنها بانک‌ها‌ و صرافی‌های زیر نظر بانک مرکزی از خرید و فروش بیت کوین منع شده‌اند.

 

استخراج بیت کوین قانونی است؟

در تاریخ 6 مرداد ۱۳۹۸، هیأت دولت با استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری شده به‌عنوان یک فعالیت صنعتی و با اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت کرد. در این میان تنها مجموعه‌هایی می‌توانند برای استخراج بیت کوین مجوز دریافت کنند که وزارت صمت ماهیت صنعتی بودن آنها را تأیید کرده باشد.

از همین رو تمامی افرادی که قصد دارند در خانه و یا سایر مکان هایی که کاربرد تجاری و تولیدی ندارند، بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را استخراج کنند مشمول دریافت مجوز نخواهند شد و فعالیت آنها قاچاق به حساب می آید. بنابراین استخراج بیت‌کوین زمانی از سوی وزارت صمت مورد تأیید قرار می‌گیرد که آن مجموعه جزو واحدهای صنعتی‌ باشد.

بیشتر بخوانید:

مجوز استخراج بیت کوین صادر شد

 

 

مشاهده متن کامل این مقاله» آیا بیت‌ کوین و ارزهای دیجیتال در ایران قانونی هستند؟

 

 بیشتر بخوانید:

مقررات تامین برق مراکز استخراج رمز ارزها

چالش های تنظیم مقررات بیت کوین و ارزهای دیجیتال

سرنوشت ماینرهای توقیف شده چیست؟

در بورس سرمایه گذاری کنم یا ارزهای دیجیتال؟

سناریوهای مختلف برای آینده ارزهای دیجیتال

 


منبع: مرکز تحقیقات بلاک چین


آموزش حرفه ای تحلیل تکنیکال - ارز دیجیتال، بورس، فارکس

  • پارسا بهمنی
۲۲
آذر
۹۸

بلاک چین در صنعت نفت و گاز


فناوری بلاک‌چین می‌تواند تحولات بنیادین در صنایع نفت و گاز ایجاد کند. استفاده از بلاک‌چین در نفت و گاز می‌تواند مدل‌های کسب‌وکار و فرآیندها را با تغییرات اساسی همراه کرده و به عنوان راهکاری سودمند برای مدیریت پیچیدگی‌های در حال رشد و امنیت اطلاعات در این حوزه به شمار رود، بنابراین رهبران بازار این صنعت بایستی از نقش بلاک‌چین در آن آگاه باشند. اکوسیستم جدیدی از سرمایه‌گذاری‌ها و استارت‌آپ‌های مرتبط با صنایع نفت و گاز در حال شکل گیری است و تا به امروز حدود یک میلیارد دلار در این اکوسیستم سرمایه‌گذاری شده است.

چالش‌های موجود در صنعت نفت و گاز

  • زمان و هزینه

  • شفافیت

  • زنجیره تامین

  • پرداخت

 

بررسی محصولات توسعه داده شده بر بستر بلاک‌چین در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی

  • پلتفرم مبتنی بر بلاک‌چین IBM

  • پلتفرم مبتنی بر بلاک‌چین Vakt

  • پلتفرم مبتنی بر بلاک‌چین Rai Stones

  • پلتفرم مبتنی بر بلاک‌چین Gazprom Neft و S7 Airline

  • پلتفرم مبتنی بر بلاک‌چین SAP Leonardo

 

پیاده سازی فناوری بلاک‌چین قادر است کجرای ارتباطی معاملات دیجیتالی و نقل و انتقالات فیزیکی محصولات این صنعت باشد. علاوه بر این، انجام پرداخت‌ها از طریق بلاک‌چین سرعت نهایی شدن تراکنش‌ها را بالا برده، هزینه‌ها را کاهش داده و شفافیت را در اکوسیستم جاری می‌سازد. ایجاد رمز ارز خاص برای این این اکوسیستم چه در سطح جهانی و چه در سطح محلی (کشوری) می‌تواند ارزش این بازار را حتی چند برابر کند. به طور مثال ارز دیجیتالی با پشتوانه دارایی‌های نفتی.

دسترسی سریع و غیر قابل تغییر بودن سامانه‌‌های بلاک‌چینی نهادهای مقررات گذاری را در راستای حسابرسی و بازرسی کاراکتر و سریع‌تر، در اکوسیستمی بسیار حساس و با اهمیت، توانمند می‌کند. این نهاد‌ها می‌توانند به عنوان یکی از اعضای سامانه تمامی رویداد‌های اکوسیستم را به صورت آنلاین زیر نظر داشته باشند.

 

مشاهده متن کامل این مقاله:  کاربرد بلاک‌چین در صنعت نفت و گاز

 بیشتر بخوانید:

فناوری بلاک چین و بانکداری

بلاکچین بستری امن برای انتخابات (بخش اول)

کاربردهای مهم بلاک چین (بخش دوم)

بلاک چین و مبارزه با پول شویی

بلاک چین و اینترنت اشیا 

بلاک چین و آینده زیر ساخت های مالی (بخش اول)

بلاک چین در سیستم‌های پرداخت

فرصت‌ها و چالش‌های بلاک چین در صنعت بیمه (بخش اول)

بلاک چین در صنعت مخابرات (بخش دوم) 

 


منبع: مرکز تحقیقات بلاک چین


آموزش صفر تا صد ترید و تحلیل تکنیکال - ارز دیجیتال، بورس، فارکس

 

 

  • پارسا بهمنی
۲۱
آذر
۹۸

بانک مرکزی اروپا به حوزه ارزهای دیجیتال وارد شد


به تازگی بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که قصد دارد ارز دیجیتال خود را توسعه دهد، البته منوط بر این که بخش خصوصی نتواند نیازمندی‌های موجود در پرداخت‌های برون مرزی را با سرعت بیشتر و هزینه ارزانتر ارائه کند.

بر اساس اخبار منتشر شده توسط بلومبرگ، با توجه به اینکه هر روز نوآوری‌ها و تغییرات اساسی در روش‌های پرداخت مالی ایجاد می‌شود، بانک مرکزی اروپا از این فناوری‌های جدید در جهت کاهش استفاده از پول نقد استفاده خواهد کرد.

 

 بر همین اساس اگر توسعه راه‌حل‌های پرداخت نوآورانه به اندازه کافی کارآمد و موفقیت‌آمیز نباشد، نیاز جامعه برای ایجاد یک روش پرداختی کارآمدتر می‌تواند با ایجاد ارز دیجیتال بانک مرکزی برآورده شود. ارز دیجیتال بانک مرکزی با عنوان یک پول رایج قانونی، دسترسی تمامی کاربران به یک روش پرداخت ارزان و ساده فراهم می‌سازد.

 

ادامه مقاله: ورود بانک مرکزی اروپا به حوزه ارزهای دیجیتال

 

بیشتر بخوانید:

IBM از فناوری بلاک‌چین برای مبارزه با سارقین پهبادها استفاده می‌کند!

بلاک‌چین در کدام صنایع استفاده می‌شود؟

بلاک چین در صنعت مخابرات (بخش دوم)

دلار یا بیت کوین؟ در کدام سرمایه گذاری کنیم؟

امکان مبادله ارزهای دیجیتال در واتس‌اپ

 


منبع: مرکز تحقیقات بلاک چین


آموزش صفر تا صد ترید و تحلیل تکنیکال - ارز دیجیتال، بورس، فارکس

  • پارسا بهمنی
۲۰
آذر
۹۸

پرفکت مانی چیست؟


پرفکت مانی (Perfect Money) یک شرکت ارائه دهنده سرویس پرداخت جهانی است که دفتر مرکزی آن در کشور پاناما واقع شده و خدمات ارسال، دریافت و پرداخت پول بر بستر اینترنت را برای کاربران و کسب و کارها در سراسر دنیا امکان پذیر می‌کند. با استفاده از پرفکت مانی قادر خواهید بود که مقادیر زیادی پول را به نقاط مختلف جهان منتقل کنید و یا از وب سایت‌های خارجی، کالا و خدمات مورد نیاز خود را خریداری نمایید، بدون ترس از تحریم شدن و بلوک شدن داراییتان!

در حال حاضر بسیاری از وب سایت‌های معتبر بین المللی قابلیت خرید با استفاده پرفکت مانی را فراهم کرده اند؛ شما می توانید با استفاده از ریال و کارت بانکی خود، از صرافی های معتبر داخل ایران پرفکت مانی تهیه کرده و خریدهای خود را به راحتی انجام دهید. پرفکت مانی پلتفرمی مشابه پی‌پال و سایر پلتفرم‌های پرداخت جهانی به وجود آورده و یکی از معتبرترین شرکت‌های خدمات پرداخت با بیش از ده‌ها میلیون کاربر فعال از سراسر دنیا به شمار می رود. از خدمات پرفکت مانی می توان برای نگهداری ارز در حساب‌های الکترونیکی استفاده کرد و یا توسط آن دارایی‌های دیگر مثل بیت کوین خرید.

کاربرد پرفکت مانی چیست؟

بطور کلی کاربردهای پرفکت مانی در 5 بخش کلیدی تقسیم بندی می شود:

  • نقل و انتقال ارز به صورت آنلاین
  • دریافت ارز به صورت دلار، یورو و ...
  • خرید کالا و خدمات از سایت‌های خارجی و قابل استفاده در کسب و کارهای اینترنتی
  • ذخیره امن پول‌ها در حساب‌های الکترونیکی و امکان دریافت سود بصورت ماهیانه
  • خرید دلار، یورو، بیت کوین و سایر رمز ارزها

 

معاملات بدون تحریم

همانطور که می‌دانید کاربران ایرانی، به دلیل تحریم‌های گسترده آمریکا، امکان استفاده از خدمات پرداخت شرکت‌های بزرگی مثل پی‌پل، مسترکارت، ویزا و… را ندارند. یکی از ویژگی‌های اساسی سیستم پرفکت مانی در مقایسه با غول‌های صنعت پرداخت همچون پی‌پل، تحریم نبودن آن برای کاربران ایرانی است که این دلیلی مهم برای محبوبیت این سیستم پرداخت در ایران به شمار می‌رود. پرفکت مانی به دلیل پیروی نکردن از قوانین صندوق خزانه داری آمریکا، تاکنون هیچ تحریمی را علیه کاربران خود در نقاط مختلف جهان اعمال نکرده و در ایران نیز چندین نمایندگی رسمی تاسیس کرده است. بنا بر این شما به راحتی قادر خواهید بود، بعد از افتتاح حساب پرفکت مانی که بصورت رایگان و غیر حضوری انجام می شود، با استفاده از کارت بانکی و از طریق صرافی‌های آنلاین داخل کشور پرفکت مانی خریداری کنید و از سایت‌های مختلفی که پرفکت مانی را مورد پذیرش قرار داده اند، کالا یا خدمات مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

 

متن کامل این مقاله» پرفکت مانی چیست؟ همه چیز در مورد پرفکت مانی

 

چگونه پرفکت مانی بخرم ؟

برای خرید و یا شارژ حساب پرفکت مانی روش های زیادی وجود دارد، یکی از آسان ترین روش هایی که برای کاربران ایرانی وجود دارد، مراجعه به صرافی های آنلاین داخل کشور و سایت های فروشنده پرفکت مانی می باشد. همانطور که پیش از این گفته شد، با داشتن کارت بانکی و رمز دوم آن می توانید توسط وجه رایج کشور (ریال) به میزان دلخواه پرفکت مانی خریداری کنید. اغلب وبسایت های ایرانی Perfect Money را بصورت دلاری ارائه می کنند.

با یک جستوجوی ساده در گوگل، تحت عنوان "خرید پرفکت مانی" مشاهده خواهید کرد که سایت‌های صرافی ایرانی زیادی برای اینکار وجود دارند. تنها کافی است که در آن ها ثبت نام کنید و با ارسال تصویر مدرک شناسایی خود (مثل کارت ملی) احراز هویت انجام دهید. علاوه بر این، برای اینکه پرفکت مانی به حساب شما منتقل شود، باید شماره حساب پرفکت مانی خود را برای صرافی ارسال کنید تا در زمان کوتاهی واریز انجام گردد.

ووچر پرفکت مانی چیست؟

شرکت پرفکت مانی قابلیتی را برای کاربران خود فراهم کرده است که بدون نیاز به ایجاد حساب و با استفاده از کدی به نام ووچر می توانند از خدمات آن استفاده کنند.

 

مطالب مرتبط:

 تاثیر قطع اینترنت ایران بر روی عملکرد ماینر‌ها

دلار یا بیت کوین؟ در کدام سرمایه گذاری کنیم؟

صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز چه تفاوت‌هایی دارند؟

مقررات تامین برق مراکز استخراج رمز ارزها

طلا یا بیت کوین؟ سرمایه گذاری بر روی کدام یک سودآورتر است؟

 


منبع: مرکز تحقیقات بلاک چین


 

  • پارسا بهمنی