آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

برای مشاهده مطالب و آموزش های بیشتر و مشاوره سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال به وبسایت www.blockchainirc.com مراجعه فرمایید.

طبقه بندی موضوعی

سگویت (SegWit) چیست؟

سه شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۹، ۰۹:۰۰ ق.ظ

سگویت (SegWit) چیست؟


سگویت پیشنهادی برای تغییر ساختار داده‌های تراکنش ‌بیت کوین است. دلیل اصلی انجام این کار، بوجود آوردن شرایطی برای محافظت از انعطاف‌پذیری (Malleability) تراکنش‌هاست. با این حال، این تغییر اجازه می‌دهد که سایر مزایا مانند افزایش ظرفیت بلاک (Block Capacity) و به طبع آن افزایش تعداد تراکنش‌ها در یک بلوک شبکه بلاک چین بیت‌ کوین را شاهد باشیم.

سگویت مخفف عبارت Segregated Witness (امضاهای جداسازی شده) است که توسط محبوب‌ترین کلاینت مرجع بیت کوین موسوم به بیت کوین کور (Bitcoin core)، در آگوست 2017 پیشنهاد شد و بر روی بلاک چین بیت کوین اعمال گردید. برای درک این‌که سگویت چگونه کار می‌کند، ابتدا باید از ساختار تراکنش‌های بیت کوین آگاه باشید.

بر خلاف پول‌های بدون پشتوانه غیر نقد و حساب‌های بانکی، شبکه بلاک چین بیت کوین (پایگاه داده‌های بیت کوین) حساب‌ها و مقادیر آن‌ها را نگه‌داری نمی‌کند. بلکه بلاک چین است که تراکنش‌ها را ذخیره می‌کند. تراکنش‌ها در بیت کوین از لیستی از ورودی‌ها و خروجی‌ها تشکیل شده‌اند. هریک از خروجی‌های تراکنش‌ها در بیت کوین، دارای دو قطعه (مشخصه) داده است: یکی مقدار و دیگری نشانی گیرنده آن مقدار.

آدرس‌ها از کلید عمومی مشتق شده‌اند و بنابراین تنها صاحب کلید خصوصی مرتبط با آن کلید عمومی می‌تواند وجوه ذخیره شده در خروجی تراکنش را باز کند. برای باز بودن وجوه، صاحب کلید خصوصی باید تراکنشی را که وجوه را به آدرس جدید ارسال می‌کند، امضا نماید. 

بعد از اینکه با چگونگی انجام تراکنش‌ها در شبکه بیت کوین و ساختار بلاک در بلاک چین آن آشنا شدید، حالا باید بدانید که سگویت چگونه کار می‌کند. سگویت با جداسازی داده‌های مربوط به امضای دیجیتال از تراکنش‌ها، اندازه‌ی بلاک را افزایش می‌دهد به همین علت است که ‏نام آن از عبارت‎ Segregate ‎ به معنی جدا کردن و‎ witnesses ‎به معنی تصدیق‌ها یا همان امضاها گرفته شده است.

در ساختار داده تراکنش‌های بیت کوین، امضا (کدی که باعث گشودن بیت کوین‌ها می‌شود) در کنار هر ورودی قرار دارد. برهمین اساس این کد در سراسر داده‌های تراکنش‌ها در شبکه بیت کوین پخش شده و گسترش یافته است. لذا شناسه تراکنش و یا هش تراکنش (TXID) از کل داده‌های تراکنش ایجاد می‌شود.

 

مشاهده متن کامل این مقاله>

سگویت (SegWit) چیست و چگونه کار می‌کند؟

 

 بیشتر بخوانید:

بیت کوین چیست؟ همه چیز درمورد بیت کوین + ویدیو

بیت کوین چگونه کار می کند؟ + ویدیو

بیت کوین حباب اقتصادی است یا طلای دیجیتال؟ 

استخراج بیت کوین چگونه انجام می شود؟

فورک (fork) چیست؟

هش ریت (Hash Rate) به زبان ساده

 


منبع: مرکز تحقیقات بلاکچین


آموزش صفر تا صد ترید و تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال، بورس و فارکس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی