آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

برای مشاهده مطالب و آموزش های بیشتر و مشاوره سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال به وبسایت www.blockchainirc.com مراجعه فرمایید.

طبقه بندی موضوعی

تراکنش‌های محرمانه (Confidential transaction) چیست؟

يكشنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۹، ۰۹:۰۰ ق.ظ

تراکنش‌های محرمانه (Confidential transaction) چیست؟


شفافیت سیستم برای عملکرد یک بلاکچین، بسیار مهم تلقی می‌شود. این یعنی هر گره در شبکه می‌تواند یک کپی از کل بلاکچین را دانلود و تأیید کند که هیچ قانونی شکسته نشده است. برای بسیاری از دفتر حساب‌های توزیع شده، هر کسی می‌تواند یک جستجوگر بلوک آنلاین را باز کند که به وی اجازه می‌دهد میان بلوک‌ها، تراکنش‌ها و آدرس‌ها جستجو کند.

از لحاظ حریم خصوصی، این ایده آل نیست. در سیستمی مانند بیت‌کوین، هر تراکنش می‌تواند به تراکنش قبلی متصل شود. سکه‌ها از نظر فنی تعویض‌پذیر (fungible) نیستند، به این معنی که هرکدام می‌توانند مختص به تراکنش‌های خاص باشند. هیچ کس نمی تواند مانع از ارسال بیت‌کوین شود، اما اگر این سکه‌ها قبلاً از یک آدرس در لیست سیاه عبور کرده باشند، گیرندگان می‌توانند از قبول تراکنش شما خودداری نمایند. در بدترین حالت، عدم وجود تعویض‌پذیری می‌تواند بر پایه‌های سیستم تأثیر شدیدی بگذارد. سکه‌های جدید ممکن است اعتبار بدست آورند، در حالی که سکه‌های قدیمی‌تر ممکن است به خاطر سوابقشان، ارزش کمتری پیدا کنند.

درباره حریم خصوصی در بیت‌کوین غالباً اغراق می‌شود. نه تنها سکه‌ها را می‌توان ردیابی کرد، بلکه حتی کاربران نیز قادر به انجام اینکار هستند. آن‌ها از نام مستعار استفاده می‌کنند (به جای نام، آدرس‌های عمومی نمایش داده می‌شوند). تکنیک‌های تجزیه و تحلیل پیشرفته با دقت روزافزون، می‌توانند آدرس‌ها را باهم دسته‌بندی کنند تا موجودیت‌ها در شبکه را شناسایی کنند. یکی از آپگرید‌های مطرح شده برای انجام تراکنش‌های واقعاً خصوصی، «تراکنش‌های محرمانه» یا «Confidential transaction» است.

تراکنش محرمانه (CT) ابتدا توسط مدیر عامل شرکت بلاک استریم (Blockstream)، آدام بک، در سال 2013 مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بعداً توسط گرگوری ماکسول، توسعه دهنده بیت‌کوین توسعه داده شد. ماکسول مشکلات ذکر شده در بخش اول یعنی «تعویض‌پذیری» و «ناشناسی ضعیف» (weak pseudonymity) را بیان کرد و یک راه حل ارائه داد. مبلغ انتقال یافته می‌تواند از شبکه گسترده‌تر محافظت کند تا فقط طرفین مورد معامله‌ بدانند که چه مقدار ارسال شده است.

 

مشاهده متن کامل مقاله>

آشنایی با تراکنش‌های محرمانه (Confidential transaction)

 

بیشتر بخوانید:

IPFS چیست؟ پلتفرم اشتراک فایل همتا به همتا و غیرمتمرکز

ارز دیجیتال گرین (Grin) چیست؟ هر آنچه که باید بدانید

بلاک چین DeFi چیست؟ چشم انداز امور مالی غیر متمرکز

کاربرد بلاک چین در بورس و بازارهای سرمایه (بخش اول)

کاربرد بلاک چین در زنجیره تامین (بخش اول)

کاربردهای مهم بلاک چین (بخش اول)

کاربرد بلاک‌چین در صنعت نفت و گاز

بلاک‌چین بستری امن برای انتخابات (بخش اول)

بلاک چین و مبارزه با پول شویی

فناوری بلاک چین و بانکداری

بلاک چین و بازتعریف اعتماد سیاسی

بلاک چین و آینده زیر ساخت های مالی (بخش اول)

بلاک چین در سیستم‌های پرداخت

فرصت‌ها و چالش‌های بلاک چین در صنعت بیمه (بخش اول)

بلاک چین در صنعت مخابرات (بخش اول)


منبع: مرکز تحقیقات بلاکچین


آموزش صفر تا صد ترید و تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال، بورس و فارکس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی