آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

برای مشاهده مطالب و آموزش های بیشتر و مشاوره سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال به وبسایت www.blockchainirc.com مراجعه فرمایید.

طبقه بندی موضوعی

حمله ۵۱ درصدی چیست؟

دوشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۹، ۰۹:۰۰ ق.ظ

حمله ۵۱ درصدی چیست؟


یکی از نقاط قوت بیت‌کوین و تکنولوژی بلاک چین، استفاده از روش توزیع شده در ساخت و اعتبارسنجی داده‌هاست. شبکه‌ای غیرمتمرکز از گره‌ها، مراقب هستند تا قوانین پروتکل رعایت شوند و تمام گره‌ها درباره وضعیت فعلی بلاک چین به اجماع و توافق برسند. الگوریتم اجماعِ اثبات کار اطمینان حاصل می‌کند که ماینرها فقط زمانی بتوانند یک بلاک جدید از تراکنش ها را تایید کنند که گره‌های شبکه به صورت حداکثری درباره اعتبار آن بلوک به توافق رسیده باشند.

میزان کارآیی یک ماینر تابعی از مقدار قدرت محاسباتی آن است که معمولا از آن به عنوان هش‌رِیت یا قدرت هش یاد می‌شود. قدرت استخراج بر روی گره‌های مختلف در سراسر جهان پخش شده است. به عبارت دیگر در شرایط ایده‌آل قرار نیست قدرت استخراج در اختیار یک فرد یا نهاد باشد. اما اگر هش‌ریت به اندازه کافی توزیع‌شده نباشد و یا اگر یک موجود به تنهایی بتواند بیشتر از پنجاه درصدِ قدرت هش را بدست بیاورد چه می‌شود؟ یکی از حالاتی که ممکن است پیش بیاید "حمله پنجاه و یک درصدی" یا همان "حمله اکثریت" است.

حمله پنجاه و یک درصدی یک نوع حمله احتمالی بر روی شبکه بلاک چین است که در آن یک فرد یا سازمان می‌تواند اکثریت هش‌ریت را کنترل کند و باعث ایجاد اختلال در شبکه شود. در چنین حالتی، مهاجم قدرت استخراج کافی در دست دارد تا به عمد، تراکنش‌ها را دستکاری کند. مهاجم همچنین می‌تواند تراکنش هایی را که انجام داده را به حالت خرج نشده برگرداند و باعث بروز مشکل دابل اسپندینگ یا "خرج دوباره" شود.

یک حمله پنجاه و یک درصدی موفق می‌تواند به حمله کننده اجازه دهد تا جلوی تایید همه یا برخی از تراکنش ها را بگیرد و یا مانع استخراج ماینر ها شود و باعث "انحصار در استخراج" شود. اما، در حمله پنجاه و یک درصدی حمله کننده نمی‌تواند تراکنش های کاربران دیگر را به حالت خرج نشده در آورد یا جلوی ایجاد و انتشار تراکنش ها به شبکه را بگیرد. همچنین امکان تغییر در پاداش بلوک، ایجاد و اضافه کردن سکه های جدید، یا سرقت سکه هایی که هیچ وقت در مالکیت وی نبوده اند نیز وجود نخواهد داشت.

 

مشاهده متن کامل مقاله>

حمله ۵۱ درصدی چیست؟

 

 بیشتر بخوانید:

بیت کوین چیست؟ همه چیز درمورد بیت کوین + ویدیو

بیت کوین چگونه کار می کند؟ + ویدیو

بیت کوین حباب اقتصادی است یا طلای دیجیتال؟ 

استخراج بیت کوین چگونه انجام می شود؟

فورک (fork) چیست؟

هش ریت (Hash Rate) به زبان ساده

 


منبع: مرکز تحقیقات بلاکچین


آموزش صفر تا صد ترید و تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال، بورس و فارکس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی