آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

برای مشاهده مطالب و آموزش های بیشتر و مشاوره سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال به وبسایت www.blockchainirc.com مراجعه فرمایید.

طبقه بندی موضوعی

مزایا و معایب ورود بانک‌ها به بازار ارزهای دیجیتال چیست؟


مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول، تائو ژانگ، با حضور در مدرسه اقتصاد لندن به بررسی مزایا و معایب ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی (CBDC) پرداخت و عنوان کرد که این موضوع از این جهت قابل توجه است که بدانیم ورود بانک‌های مرکزی دنیا به بازار ارزهای دیجیتال چه تاثیری بر این بازار خواهد گذاشت.

مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول اظهار داشت: ورود بانک‌ها به حوزه ارزهای دیجیتال موجب کاهش هزینه‌های مبادلاتی و افزایش کارایی فعالیت‌های بانکی می‌شود، چراکه در برخی از کشورها، به دلیل وجود مسائل جئوگرافیک، هزینه مدیریت پول نقد بسیار بالاست. علاوه بر این، به دلیل نبود امکانات بانکی در مناطق روستایی و مناطق محروم، امکان استفاده و بهره‌مندی مردم از سیستم بانکی به سختی امکان پذیر می‌باشد.  

ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی (CBDC)، به ارزهای دیجیتالی گفته می‌شود که از سوی یک نهاد مالی دولتی منتشر و کنترل شود. این ارزها که به آن‌ها ارزهای دیجیتال ملی نیز گفته می‌شود، یکی از مصادیق سیستم پرداخت دیجیتال عمومی می‌باشند. در واقع سیستم‌های پرداخت دیجیتال عمومی زمانی به طور کامل عملیاتی خواهد شد که بانک‌های مرکزی وارد این سیستم شوند.

رئیس صندوق بین‌المللی پول معتقد است که ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی می‌تواند به عنوان ابزاری قدرتمند برای ثبات بیشتر و تقویت سیاست‌های پولی بانک‌ها مورد توجه قرار گیرد. همچنین ارز دیجیتال وابسته به بانک مرکزی می‌تواند رقیبی جدی برای سایر ارزهای دیجیتال به شمار آید. یک ارز دیجیتال داخلی که با حمایت و پشتیبانی یک دولت قابل اعتماد ایجاد شود، به عنوان یک واحد پول ملی به شمار می‌رود و ممکن است باعث از بین رفتن ارزهای دیجیتال با پشتیبانی یک نهاد خصوصی (مثل تتر یا سایر Stablecoin ها) شود.

 

مشاهده متن کامل این مقاله»

ورود بانک‌ها به بازار ارزهای دیجیتال چه مزایا و معایبی دارد؟

 

بیشتر بخوانید:

ورود بانک مرکزی اروپا به حوزه ارزهای دیجیتال

فناوری بلاک چین و بانکداری

بانکداری بر روی بلاکچین (بخش اول)

کاربردهای مهم بلاک چین (بخش اول)

دفتر کل توزیع شده (Distributed Ledger) چیست؟

بلاک چین و مبارزه با پول شویی

بلاک چین و آینده زیر ساخت های مالی (بخش اول)

بلاک چین و آینده زیر ساخت های مالی (بخش دوم)

بلاک چین در سیستم‌های پرداخت

چالش های تنظیم مقررات بیت کوین و ارزهای دیجیتال

 


منبع: مرکز تحقیقات بلاک چین


آموزش صفر تا صد ترید و تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال، بورس و فارکس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی