آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

برای مشاهده مطالب و آموزش های بیشتر و مشاوره سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال به وبسایت www.blockchainirc.com مراجعه فرمایید.

طبقه بندی موضوعی

شناسایی ارزهای دیجیتال کلاهبردار و اسکم

چهارشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۰۰ ق.ظ

شناسایی ارزهای دیجیتال کلاهبردار و اسکم


دنیای ارزهای دیجیتال برای بسیاری از افراد پیچیده است. اغلب افراد برای اینکه با تمامی ارزهای دیجیتال آشنا شوند و ویژگی‌های آن‌ها را درک کنند، گاها با مشکلاتی مواجه می‌شوند. ماهیت ارزهای دیجیتال و استفاده از محاسبات پیچیده، به راحتی همه کاربران حتی کاربران تکنولوژی دوست را دچار سردرگمی می‌کند. عدم وجود قانون در این زمینه و همچنین فقدان درک عمومی صحیح، این سردرگمی را دو چندان می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود که افراد سودجو برای روی کار آوردن ارزهای دیجیتالی که کمتر مورد استفاده می گیرند، در جهت سوددهی خود بهره ببرند. 

از آن جایی که بازار ارزهای دیجیتال قابلیت سوددهی بسیار بالایی دارد توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرده است، به طوری که خیلی از افراد انتظار دارند در یک مدت زمان کوتاه سرمایه خود را چندین برابر کنند. از طرفی با توجه به اینکه تعداد ارزهای دیجیتال هر روز بیشتر می‌شود، اینکه بتوانید موارد ایمن و مناسب را از بین آن‌ها انتخاب کنید سخت‌تر شده است. همچنین از آنجا که این محیط کمتر مورد نظارت قرار می‌گیرد، بستر مناسبی برای کلاهبرداران شده است. مهم‌ترین موضوعی که باید قبل از وارد شدن به این دنیای انقلابی و سودآور در نظر بگیرید این است که بر روی چه چیزهایی (رمزارز) نباید سرمایه گذاری کنید. در این مقاله از مرکز تحقیقات بلاکچین سعی کردیم لیستی را برایتان تهیه کنیم تا این کلاهبرداری‌ها را تشخیص دهید و از انجام معامله پرهیز کنید.

اینکه در دنیای ارزهای دیجیتال وعده و وعیدهایی در مورد سود و بازدهی روزانه بشنوید کاملا عادی شده است. اجازه دهید صادقانه بگوییم که رسیدن به ثروت هنگفت یک شبه دیگر هیجان انگیز نیست و این فقط حقّه‌ای است برای اینکه انگیزه کاربران برای شرکت در چنین طرح‌هایی را تقویت کنند. از طرفی تولید سود ثابت و مداوم عملا غیرممکن است. فراموش نکنید که بدست آوردن سوددهی ثابت به منبع درآمد ثابت هم نیاز دارد. مگر اینکه برای اثبات چنین ادعایی محصول یا خدماتی را به فروش برسانند. تنها متد تضمینی برای بدست آوردن و حفظ سود بالا از طریق طرح پانزی (Ponzi Scheme) ممکن است.

ترفند یا طرح پانزی یک عملیات سرمایه‌گذاری کلاه‌بردارانه است. در این ترفند به سرمایه‌گذاران سودهایی برگردانده می‌شود که از بهره‌های متعارف به شیوه‌ای غیرعادی بالاترند. البته این سود از پول سرمایه‌گذاران بعدی تأمین می‌شود و شرکت یا فرد دریافت‌کننده‌ی سرمایه نیازی به انجام کار اقتصادی با پول دریافتی ندارد. نام این ترفند از نام چارلز پانزی (کلاهبردار ایتالیایی در سال 1920) گرفته شده‌ است. به طور کلی در دنیای رمزارزها 3 طرح تقلبی (کلاهبرداری) وجود دارد که ادعاهای غیرواقعی را گسترش می‌دهند و شامل موارد زیر می‌شوند. 

  1. خدمات استخراج ابری
  2. بسته‌های سرمایه‌گذاری بیت کوین
  3. طرح‌ بازاریابی چند سطحی

ارزهای دیجیتال ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که می‌توان از این موارد به اطلاعات شفاف، عدم تمرکز و کدهای متن باز اشاره کرد. اسکم‌ها و طرح‌های پانزی این ویژگی‌ها را ندارند و اغلب مبهم هستند. بهترین راه برای اینکه گرفتار اسکم‌های مختلف نشوید این است که ویژگی‌های ارزهای دیجیتال معتبر را تشخیص دهید. همچنین مکانیزم کاری ارزهای دیجیتال را بشناسید و خودتان را به دانش به روز مجهز کنید تا ضررهای جبران ناپذیر جلوگیری کنید. 

 

مشاهده متن کامل این مقاله»

آموزش شناسایی ارزهای دیجیتال کلاهبردار و اسکم

 

بیشتر بخوانید:

روش های ترید ارزهای دیجیتال

ترید (Trade) یا معامله ارز دیجیتال دقیقا به چه معناست؟

ترید و معامله ارزهای دیجیتال را چگونه شروع کنیم؟

مفاهیم اولیه ترید در بازار ارزهای دیجیتال

آموزش صفر تا صد ترید و تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال


منبع: مرکز تحقیقات بلاکچین


 

آموزش صفر تا صد ترید و تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال، بورس و فارکس

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی