آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

برای مشاهده مطالب و آموزش های بیشتر و مشاوره سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال به وبسایت www.blockchainirc.com مراجعه فرمایید.

طبقه بندی موضوعی

استفاده از بلاک چین در بورس و بازارهای سرمایه


پایه و هسته عملیات بازارهای سرمایه، عبارت است از: ذخیره‌سازی مجموعه‌های داده و توافق بر سر تعهدات مالی و مالکیت. روش‌های فعلی پیچیدگی زیادی دارند، مستلزم به کارگیری بخش‌های جداگانه‌ای از معماری‌های داده و فناوری اطلاعات هستند و از یک استاندارد مشترک پیروی نمی‌کنند. در نتیجه، سیستم همواره با خطر دو نسخه‌ای شدن روبرو است و حتما لازم است که فرآیند مغایرت‌گیری داده‌ها انجام شود، از این رو، زمان و هزینه انجام عملیات زیاد است.

آیا بلاک چین می‌تواند تغییرات ساختاری مورد نیاز را در بازارهای سرمایه ایجاد کند؟

اگر امروز، با داشتن دسترسی به تکنولوژی‌های بلاک چینی مطلوب، می‌توانستیم از صفر شروع کنیم؛ به ساختار متفاوتی دست پیدا می‌کردیم. سوابق هر اوراق بهادار، در یک سیستم حسابداری یکدست که سطح‌های مختلفی از مالکیت انتفاعی را در دفترکل واحد فراهم می‌کند، ذخیره می‌شد. نیازی نبود داده‌ها را نرمالیزه کنیم، فرآیند مغایرت‌گیری را در سیستم‌های داخلی اجرا کنیم و در مورد میزان به اشتراک‌گذاری داده‌ها و تعهدات توافق کنیم. فرآیندها و خدمات را استانداردسازی می‌کردیم، منابع داده را به اشتراک می‌گذاشتیم، قابلیت‌های پردازشی (به عنوان مثال: مغایرت‌گیری) را استاندارسازی می‌کردیم، داده‌ها را به صورت آنی مشاهده می‌کردیم و اطلاعات بیشتری در مورد میزان شایستگی طرف مقابل خود به دست می‌آوردیم. می‌توانستیم داده‌هایی شفاف را در اختیار اعضای برجسته‌ای مانند رگولاتورها قرار بدهیم و سایر مزایا. در ادامه به معرفی نقش بلاک چین و قراردادهای هوشمند در جنبه‌های مختلف بازارهای سرمایه می‌پردازیم.

بازارهای سرمایه در مسیر استقبال و پذیرش تکنولوژی بلاک چین، با موانعی مواجه هستند. این تکنولوژی برای این که بتواند در مقیاس بالا به کار گرفته شود، نیازمند اقدامات بیشتری است. توافق بر سر استانداردهای مشترک، نمونه‌ای از همین اقدامات است. برای توسعه برنامه‌های کاربردی و پیاده‌سازی برنامه‌های اجرایی لازم است که سرمایه‌گذاری‌های زیادی در این حوزه انجام شود. صنعت مالی با هماهنگی و همکاری غریبه است، ولی اگر بخواهیم تکنولوژی بلاک چین را در این صنعت به کار بگیریم، باید در مورد مجموع‌های وسیع از موضوعات چالش برانگیز به توافق برسیم. در بخش دوم این مقاله به معرفی شش حوزه کلیدی می‌پردازیم که پیش از استقبال گسترده از بلاک چین، باید به آنها توجه شود.

 

مشاهده متن کامل این مقاله»  کاربرد بلاک چین در بورس و بازارهای سرمایه (بخش اول)

 

بیشتر بخوانید:

کاربرد بلاک چین در زنجیره تامین (بخش اول)

کاربرد بلاک چین در زنجیره تامین (بخش دوم)

کاربردهای مهم بلاک چین (بخش اول)

کاربردهای مهم بلاک چین (بخش دوم)

کاربرد بلاکچین در صنعت نفت و گاز

بلاکچین بستری امن برای انتخابات (بخش اول)

بلاک چین و مبارزه با پول شویی

فناوری بلاک چین و بانکداری

بلاک چین و بازتعریف اعتماد سیاسی

بلاک چین و آینده زیر ساخت های مالی (بخش اول)

بلاک چین و آینده زیر ساخت های مالی (بخش دوم)

بلاک چین در سیستم‌های پرداخت

فرصت‌ها و چالش‌های بلاک چین در صنعت بیمه (بخش اول)

فرصت‌ها و چالش‌های بلاک چین در صنعت بیمه (بخش دوم)

بلاک چین در صنعت مخابرات (بخش اول)

بلاک چین در صنعت مخابرات (بخش دوم)


منبع: مرکز تحقیقات بلاکچین


آموزش صفر تا صد ترید و تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال، بورس و فارکس

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی