آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

برای مشاهده مطالب و آموزش های بیشتر و مشاوره سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال به وبسایت www.blockchainirc.com مراجعه فرمایید.

طبقه بندی موضوعی

فناوری بلاک چین و اینترنت اشیا

سه شنبه, ۵ آذر ۱۳۹۸، ۰۹:۳۵ ق.ظ

فناوری بلاک چین و اینترنت اشیا


فناوری بلاکچین، حلقه گمشده در حل مسائل امنیتی و حریم خصوصی اینترنت اشیا است. این فناوری شاید همان روزنه امید مورد نیاز صنعت اینترنت اشیا باشد که می‌تواند در ردیابی میلیاردها دستگاه متصل، پردازش تراکنش ها و هماهنگی بین تجهیزات، مورد استفاده قرار بگیرد. این روش، صرفه جویی قابل توجهی را برای تولیدکنندگان این صنعت به همراه خواهد داشت. رویکرد غیرمتمرکز بلاکچین، نقاط از کار افتاده شبکه را حذف می‌کند و یک اکوسیستم انعطاف پذیر برای دستگاه هایی که در آن اجرا می‌شوند، به وجود می آورد. الگوریتم رمزنگاری که در بلاکچین استفاده می‌شود، اطلاعات مشتریان را خصوصی تر خواهد کرد.

از آنجایی که دفترکل بلاک چین در یک مکان واحد قرار ندارد و توزیع شده است، لذا امکان جعل آن توسط کاربران مخرب وجود ندارد، همچنین به دلیل آنکه به یک راه ارتباطی محدود نیستیم، هکرها هم نمی‌توانند آن را متوقف کنند. بلاک چین، پیام رسانی نقطه به نقطه و قابل اعتمادی را امکان پذیر ساخته است. این فناوری، ارزش خود را در دنیای خدمات مالی از طریق ارزهای دیجیتالی مثل بیتکوین ثابت کرده است.

 

مشاهده متن کامل این مقاله: بلاک چین و اینترنت اشیا

 

قابلیت غیرمتمرکز، مستقل و بدون نیاز به اعتماد در بلاکچین، آن را به یک راه حل ایده آل برای چالش های اینترنت اشیا تبدیل کرده است. جای تعجب نیست که فناوری های پیشرفته حوزه اینترنت اشیا، جزو اولین فناوری هایی باشند که توسط بلاکچین متحول می‌شوند. در یک شبکه اینترنت اشیا بلاکچین می‌تواند یک رکورد تغییرناپذیر از تاریخچه دستگاه های هوشمند را نگهداری کند. این قابلیت امکان عملکرد خودکار وسایل هوشمند را بدون نیاز به یک مرجع مرکزی فراهم می‌کند. در نتیجه بلاکچین سناریوهایی را برای IoT رقم خواهد زد که مشخصا سخت و اجرای آنها بدون بلاک چین تقریبا غیر ممکن است.

در کنار تمام مزایایی که بلاکچین برای ما به همراه می آورد، معایب و نقاط ضعفی هم دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:

مساله مقیاس پذیری بلاک چین، مشکلی است که می‌تواند این فناوری را به سمت متمرکزسازی هدایت کند. این نکته، ابهامی را در آینده ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کند. 

 

مطالب مرتبط:

بلاک چین چیست؟ همه چیز درمورد بلاک چین + ویدیو

بیت کوین چیست؟ همه چیز درمورد بیت کوین + ویدیو

کاربردهای مهم بلاک چین

آیوتا (IOTA) ارزی برای اینترنت اشیا

آموزش ترید و تحلیل تکنیکال

 


منبع: مرکز تحقیقات بلاک چین


 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی