آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

برای مشاهده مطالب و آموزش های بیشتر و مشاوره سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال به وبسایت www.blockchainirc.com مراجعه فرمایید.

طبقه بندی موضوعی

هاوینگ (Halving) بیت کوین چیست؟

پنجشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۰۰ ق.ظ

هاوینگ (Halving) بیت کوین چیست؟


برای درک بهتر بیت کوین هاوینگ (Bitcoin Halving)، ابتدا باید با اصول اولیه استخراج بیت کوین آشنا شوید. هرچند که در مطالبی جداگانه نحوه استخراج بیت کوین را شرح دادیم. اساسا برای به‎دست آوردن بیت کوین راه‌هایی مثل خریدوفروش، استخراج و فریلنسینگ وجود دارد. ممکن است که با شنیدن کلمه استخراج چیزی مشابه استخراج طلا از معادن طبیعی در ذهن شما تداعی شود. اما باید گفت که برای انجام ماینینگ یا استخراج بیت کوین، هیچ الزامی نیست که دل سنگ و کوه را جست‌وجو کنید.

در فرآیند استخراج، بیت‌کوین‌ پاداشی است که به استخراج‌کننده‌ها داده می‌شود تا بلاک‌های جدید را به شبکه بلاک چین اضافه ‌کنند. استخراج‌کننده‌ها افرادی هستند که تراکنش‌های انجام شده در شبکه بیت‌کوین را تایید می‌کنند و بعد از تایید مقدار مشخصی تراکنش، یک بلاک جدید تولید شده و به بلاک چین اضافه می‌شود. شاید تصور کنید که استخراج بیت کوین، بدون صرف هزینه‌ برای همه افراد امکان‎پذیر است. اما باید بدانید که شبکه بلاک چین بیت کوین به گونه ای طراحی شده است که برای استخراج هر بلاک بیت کوین حدود ۱۰ دقیقه زمان مورد نیاز است و ابزاری که برای استخراج آن استفاده می‌شود، دستگاه‌های پردازشی قدرتمند و گران قیمتی هستند که مصرف برق بسیار زیادی دارند و استفاده از این دستگاه‌ها که اصطلاحا به آن‌ها "ماینر" می‌گویند، برای افراد یا کسب‌و‌کار‌های کوچک چندان مناسب و مقرون‎به‌صرفه نباشد.

اولین موضوع طراحی هاوینگ بیت کوین یا در واقع نصف شدن پاداش استخراج ماینرها بعد از استخراج هر ۲۱۰ هزار بلاک می‌باشد که با استفاده از پروتکل گواه اثبات کار (PoW) انجام می‌شود. ناکاموتو برای اینکه بتواند عرضه و تقاضای بیت کوین را کنترل کند، فرآیندی به نام هاوینگ طراحی نمود تا هر چهار سال یک بار پاداش‌های حاصل از استخراج بیت کوین به نصف کاهش پیدا کند.

موضوع دوم این بود که تعداد بیت‌کوین‌های موجود در جهان محدود و تنها ۲۱ میلیون عدد است و در حال حاضر ۱۸ میلیون بیت کوین استخراج شده است، یعنی حدود ۸۵ درصد از تمام کوین‌های موجود به گردش افتاده اند و پس از استخراج تمام این ۲۱ میلیون سکه، دیگر امکان استخراج بیت کوین بیشتری وجود نخواهد داشت. پیش بینی می‌شود که تعداد بیت کوین‌های موجود در بازار تا سال ۲۰۴۰ به رقم ۲۱ میلیون واحد برسد. اما باتوجه به اینکه تعداد بیت کوین‌های قابل استخراج هر ۴ سال یکبار و بعد از استخراج هر ۲۱۰ هزار بلاک به نصف کاهش پیدا می‌کند، می‌توان گفت که استخراج آخرین بیت کوین تا سال ۲۱۴۰ به طول می‌انجامد.

 

مشاهده متن کامل این مقاله»

هاوینگ (Halving) یا نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین چیست؟

 

بیشتر بخوانید:

 استخراج بیت کوین چگونه انجام می شود؟

استخراج بیت کوین با کامپیوتر امکان پذیر است؟

مجوز استخراج بیت کوین صادر شد

استخراج بیت کوین با استفاده از انرژی سبز

راه‌اندازی بزرگ‌ترین فارم استخراج بیت کوین ایران با سرمایه‌گذاری چینی‌ها!

وزیر ارتباطات: قانونی شدن استخراج رمز ارزها به‌ نفع ایران است!


منبع: مرکز تحقیقات بلاکچین


آموزش صفر تا صد ترید و تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال، بورس و فارکس

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی