آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

آموزش بلاک چین و ارزهای دیجیتال

برای مشاهده مطالب و آموزش های بیشتر و مشاوره سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال به وبسایت www.blockchainirc.com مراجعه فرمایید.

طبقه بندی موضوعی

معرفی ارز دیجیتال اتریوم Ethereum

شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۸، ۰۶:۰۰ ب.ظ

منبع: مرکز تحقیقات بلاکچین

اتریوم (Ethereum) چیست؟

اگر بخواهید اتریوم و نحوه عملکرد آن را بشناسید باید درکی از تکنولوژی بلاکچین داشته باشید. اگرچه تکنولوژی بلاکچین با بیت کوین شناخته شده است، اما سکه های بسیاری وجود دارند که فراتر از ارز دیجیتال هستند.در واقع، بیت کوین تنها یکی از صدها اپلیکیشنی است که از بلاکچین استفاده می کند.

اتریوم یک پلتفرم منبع باز، عمومی، بلاکچینی است که ویژگی قراردادهای هوشمند را اولین بار ارائه کرد. اتر توکنی است که بلاکچین ان مبتنی بر اتریوم است که می توان آن را میان اکانت ها منتقل کرد. در اتریوم می توانید اپلیکیشن های بلاکچینی بسازید که برای همگان قابل دسترسی باشد.

در گذشته ساخت اپلیکیشن های بلاکچینی (یا همان سکه ها) نیازمند علم و دانش بسیار وسیعی در کد نویسی و کریپتوگرافی، ریاضیات و همچنین منابع اطلاعاتی زیادی بود. اما این شرایط عوض شده است. اپلیکیشن های رای گیری و ثبت دارایی ها و املاک بسیارکمیاب بودند اما با توسعه این تکنولوژی، این برنامه ها هر روزه در حال توسعه و ارتقا هستند. اتریوم توانسته برنامه های غیرمتمرکز را به عنوان ابزاری در این زمینه ارائه کند. اتریوم یک پلتفرم بلاکچینی است که به هر کسی اجازه می دهد اپلیکیشن های غیر متمرکز را با استفاده از تکنولوژی بلاکچین بسازد و استفاده کند.

بلاک چین چگونه کار می کند؟

 

نحوه عملکرد و ویژگی های اتریوم

اتریوم شامل بسیاری از ویژگی ها و فن اوری هایی است که برای کاربران بیت کوین اشناست در حالی که بسیاری اصلاحات و نو اوری های مختص به خود را ارائه کرده است.
در حالی که بلاکچین بیت کوین صرفا یک لیست از تراکنش ها است، واحد سازنده اتریوم را می توان “اکانت” دانست. دو نمونه اکانت وجود دارد:
• حساب های خارجی (Externally Owned Accounts: EOAs) که به وسیله کلید خصوصی کنترل می شوند.
• حساب های قراردادی (Control Accounts) که توسط کد های قراردادی کنترل می شوند و به وسیله EOA ها فعال می شوند.
از نظر اغلب افراد تفاوت اصلی میان انها کنترل به وسیله انسان است.

برنامه های نامتمرکز دی اپس (DApps) چیست؟

 

قراردادهای هوشمند Smart Contract

ایا ممکن است با شخصی قرارداد ببندید که هرگز وی را ملاقات نکرده اید؟ ایا می توانید به شخصی در اتیوپی پولی قرض بدهید؟ ایا ممکن است در روزنامه ای در یک منطقه جنگی سرمایه گذاری کنید؟
پاسخ اغلب این سوالات “خیر” می باشد. دلیل این امر این است که یک قرارداد نیازمند اعتماد به شخص ثالث یا ایجاد اعتماد میان دو طرف قرارداد است.
قرارداد هوشمند اصطلاحی است که به برنامه هایی اطلاق می شود که زمانی که یک تراکنش برای کاربر فرستاده می شود، عمل می کند. کابران می توانند با اعمال کد های جدید به بلاک چین قراردادهای جدید بسازند.
در اتریوم شما به هیچ یک از اینها نیاز ندارید و اگر هر کدام از ملزمات بالا را بتوان روی شبکه بلاک چین ذخیره کرد، فضایی امن و بدون هزینه برای تمام افراد بوجود اورده ایم.
اگر دارید به این مسئله فکر می کنید که قراردادهای موجود را به شبکه بلاکچین منتقل کنید، بهتر است به همه قراردادهایی که به علت مقرون به صرفه نبودن یا عدم اعتماد به شخص مقابل از دست داده اید فکر کنید.
قرارداد هوشمند تنها یک اصطلاح است که برای توصیف کد های کامپیوتری به کار می رود که می توانند برای تبادل پول، اطلاعات، املاک، سهام، ویا هر چیز با ارزش دیگر به کار رود. قراردادهای هوشمند اگر شرایط مورد نظر وجود داشته باشند، مانند یک برنامه خودکار اجرا می شوند.به دلیل اینکه این قراردادها روی بلاکچین اجرا می شوند، دقیقا به همان صورتی که برنامه ریزی شده اند اجرا می شوند و هیچ گونه سانسور، کلاهبرداری و دخالت شخص ثالثی وجود نخواهد داشت.
با یک مثال اگر بخواهیم توضیح دهیم: تصور کنید که شما یک کسب و کار کوچک با دوستانتان دارید. استخدام وکیل و حسابدار پر هزینه است و اعتماد به یک شریک می تواند دشوار باشد. دقیقا شبیه شرایطی که در ان داشتن بیش از یک شریک می تواند احتمال کلاهبرداری را بالا ببرد.

 

کیف پول های اتریوم

کیف پول سخت افزاری

Nano Ledger
Trezor

کیف پول وب

MetaMask

کیف پول موبایلی

BRD

JAxx

 

کیف پول دستکتاپی

Atomic Wallet

MetaMask

Mist Wallet

Exodus

 

مقاله اصلی:

اتریوم (ethereum) چیست؟ آموزش صفر تا صد اتریم

بهترین کیف پول های اتریوم

دوره آموزشی صفر تا صد ترید و تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال

 

منبع: مرکز تحقیقات بلاک چین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی